Personeelsadministratie

Alles draait om de medewerker!

Vaak wordt gedacht dat klanten van een bedrijf alle aandacht verdienen. En natuurlijk is dat ook zo, zonder klanten, geen bedrijf. Maar wie zorgt er nu eigenlijk voor die klanten? Wie geeft ze aandacht, helpt ze bij vragen of tijdelijke aandachtspunten en wie zorgt ervoor dat ze tevreden zijn en blijven?Juist, dat zijn de medewerkers!

Reden genoeg om alles omtrent de medewerkers eens goed te bekijken. Functioneert iedereen wel op zijn of haar top of kunnen en willen medewerkers zich verder ontwikkelen? Zijn de arbeidsvoorwaarden wel zo goed als gedacht en sluiten ze nog wel aan bij de wensen van de medewerkers? Voldoen alle personeelsregelingen nog wel aan gewijzigde wet- en regelgeving? Is er eigenlijk wel (cijfermatig) inzicht in bezetting, verzuim en kosten?

Het zal niet als een verrassing komen dat alles begint met een goede personeelsadministratie. Vandaar kan verder gebouwd worden, kunnen de medewerkers de aandacht krijgen die ze verdienen en wordt groei bereikt. Groei van de medewerker en dus groei van het bedrijf.

Administratieve rompslomp

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat HR/personeelsfunctionarissen vaak niet toekomen aan hun kerntaken en een groot deel van hun tijd belast zijn met administratieve werkzaamheden. Dat is heel jammer, want zij zijn juist een onmisbare schakel in het proces om medewerkers zo goed mogelijk te laten functioneren. Ook voor bedrijven, waar de zaken omtrent de medewerkers "erbij" worden gedaan, is het jammer dat die tijd niet effectief besteed kan worden aan het verbeteren van het functioneren, de ontwikkeling, de tevredenheid en de groei van de medewerkers én het bedrijf. Als daar namelijk tijd voor vrij gemaakt zou kunnen worden, dan is de top ineens helemaal niet zo lastig te bereiken.

Waarmee kunnen we helpen?

PLUS services ondersteunt HR/personeelsfunctionarissen en bedrijven zonder dit soort functies op allerlei vlakken. Hiernaast zijn een aantal voorbeelden vermeld maar er zijn uiteraard nog veel meer mogelijkheden. Voor elke workflow, waaraan wij mee mogen werken, maken we een overzichtelijke proceskaart waarop precies is aangegeven wie wat wanneer doet. Uiteraard in samenspraak met de mensen met wie wij samen mogen werken natuurlijk. Op die manier worden alle administratieve zaken uit handen genomen en exact op de gewenste werkwijze en desgewenst rechtstreeks in uw systemen verwerkt. En per workflow wordt ook een tarief afgesproken zodat de kosten op voorhand direct helder en inzichtelijk zijn. 

Echte slagen gaan we natuurlijk maken als er meerdere taken aan ons worden toebedeeld, zodat we als een spin in het web voor bv uw nieuwe medewerker de arbeidsovereenkomst opstellen en hem of haar direct aanmelden bij de verzekeraars of het pensioenfonds, opnemen in de salarisadministratie, de leasewagen, reiskosten of het OV/NS abonnement regelen en alle overige werkzaamheden afwikkelen.

  • Arbeidsovereenkomsten
  • Formulieren bij indiensttreding
  • Beheer wagenpark
  • Beheer OV contracten en overige reiskosten
  • Beheer pensioenregeling
  • Beheer overige verzekeringen voor medewerkers
  • Correspondentie bij wijzigingen arbeidsovereenkomst
  • Ziekteverzuim en zwangerschapsverlof
  • Verlof (incl adoptie-, ouderschaps- en levensloopverlof)
  • Beheer opleidingen / loopbaantrajecten
  • Vaststellingsovereenkomsten
  • Personeelshandboek of intranet
  • Rapportages (FTE, aanwezigheid, verzuim enz)